Cum aleg un spațiu comercial potrivit afacerii mele

23 May 2023
Cum aleg un spațiu comercial potrivit afacerii mele

Selectarea unui spațiu comercial potrivit necesită abilități de gândire strategică și o cercetare amănunțită. O alegere sau o decizie pripită asupra imobilului va afecta succesul afacerii. 

Echipa noastra ți-a pregătit câteva aspecte de care să ții cont în procesul de închiriere sau procurare a unui spațiu comercial, astfel încât căutarea ta să aducă rezultatele dorite. 

Localizare Spațiu Comercial

1

Localizarea depinde de domeniul afacerii tale. De exemplu dacă vrei  să deschizi un restaurant sau un magazin, este important ca spațiul să fie amplasat într-o zonă centrală, sau poziționat în zone cu o densitate a populației destul de mare. 

Un cabinet de psiholog de exemplu, necesită o zonă mai discretă și liniștită, iar pentru un studio de design o zonă potrivită ar fi în  apropiere de diverse showroom-uri, magazine de mobilă și magazine de construcții, etc.

Analizează dacă este avantajos pentru afacerea ta să fie amplasată lângă concurenți. 

Dimensiune Spațiu Comercial

Caracteristicile încăperii trebuie să se potrivească sau să fie adaptabile, cu afacerea ta. 

  • Ai nevoie de birouri individuale sau de un open space? 
  • Ai nevoie de săli de conferință, dacă da, atunci de câte?
  • Cât de mare trebuie să fie zona de recepție pentru a găzdui clienții? 
  • Ai nevoie de depozit? cât de mare? 

Alege încăperea cu numărul de metri pătrați necesar, care îți va permite să-ți desfășori activitatea.

Dotări

Acestea depind de tipul de afacere pe care îl vei desfășura zilnic, iată câteva din dotările necesare:

  1. Telecomunicații - conectarea la o rețea de fibră optică sau la alte rețele de internet, cu trafic ridicat.
  2. Electricitate și sistem de aer conditionat - suficientă energie electrică pentru necesitățile afacerii tale, verifică  după numărul de prize, și capacitatea de generare. Verifică  dacă încăperea dispune de aer condiționat.
  3. Acces - locuri de parcare; acces pentru persoanele în scaun cu rotile (după caz); ascensor (după caz).

Facilități

Facilități precum restaurante și cafenele sunt necesare în pauzele de masă. Sălile de sport, magazinele, grădinițele, băncile sunt adesea facilități pe care orice angajat și le dorește în apropierea locului de muncă. 

 

Accesul ușor la parcare și transportul public permit angajaților și clienților să se deplaseze cu ușurință în zonă. 

Costuri și cheltuieli

Analizează costurile care vizează spațiul comercial și stabilește un buget real. Iată cele mai importante aspecte de care să ții cont:

Costul Chiriei depinde de mai mulți factori precum:

  • prețurile proprietăților asemănătoare în zonă;
  • starea clădirii;
  • locație;
  • negocieri cu proprietarul.

Costuri de întreținere includ de obicei:

  • utilități;
  • servicii de întreținere;
  • taxe suplimentare.

Asigurări și garanții: verifică ce tip de asigurări și garanții sunt necesare și include-le în bugetul tău.

Siguranța

1

Identifică orice eroare  de construcție precum și orice deviere de la securitate, cum ar fi:

  • defecțiuni electrice;
  • probleme care ar cauza scurgeri de apă;
  • materiale de slabă calitate;
  • lipsa căilor şi ieşirilor de evacuare;
  • lipsa alarmelor antiincendiu;
  • starea și grosimea geamurilor.

Ține cont de considerentele juridice, inclusiv permise de planificare, reglementări de sănătate, securitate și incendiu, asigurări,  accesibilitate și licențe.

Contractul de închiriere

Asigură-te că toate detaliile și acordurile sunt clar stipulate în contract. 

Îți prezentăm câteva aspecte importante pe care să le verifici în contract:

  1. Durata contractului: determină o perioadă de închiriere care să ți se potrivească, precum și condițiile de prelungire sau reziliere a contractului.
  2. Responsabilitățile și obligațiile părților: definiți clar responsabilitățile și obligațiile tale și ale proprietarului în ceea ce privește întreținerea, reparațiile și eventualele modificări ale încăperii.
  3. Clauze restrictive: verifică dacă există clauze care să-ți limiteze activitatea sau să-ți impună anumite obligații suplimentare.

Concluzie

Localizarea, dotările, dimensiunea, facilitățile, costurile și cheltuielile, contractul de închiriere, și siguranța imobilului,  sunt câteva aspecte de care să ții cont atunci când dorești să închiriezi un spațiu comercial potrivit pentru afacerea ta. 

Este bine să știi că procesul de achiziționare sau închiriere a unei proprietăți este facilitat foarte mult dacă apelezi la ajutorul unei agenții imobiliare

Agenții imobiliari de la Acces Imobil cunosc toate proprietățile comerciale disponibile pentru închiriere sau vânzare. Aceștia te vor ajuta în negocierea termenilor contractului de vânzare sau de închiriere, vor  negocia prețul contractului în numele tău, pentru a proteja interesul companiei tale.

Acces Imobil - cu noi faci alegerea corectă!

Share

Articole similare

Codebitorul - prietenul la nevoie în lumea creditelor
2 February 2024
Codebitorul - prietenul la nevoie în lumea creditelor
Când vine vorba despre credite, uneori, poți avea nevoie de un „erou'' financiar care să-ți vină în ajutor. Acesta este adesea rolul unui codebitor. Dacă ai auzit termenul sau te gândești să-ți asumi acest rol, e bine să știi tot ce presupune acest rol. Experții maib explică mai multe detalii.
 Locuința pe care și-o poate permite o familie tânără cu salariu mediu pe economie din Moldova
11 December 2023
Locuința pe care și-o poate permite o familie tânără cu salariu mediu pe economie din Moldova
Din punct de vedere financiar, e foarte bine să fii proprietarul casei în care locuiești. Moldovenilor le place să fie proprietari și să aibă un acoperiș deasupra capului… o siguranță mare din punct de vedere financiar și psihologic în condițiile noastre economice nu tocmai stabile.
9 avantaje pentru vânzător de a semna Contract de Reprezentare Exclusivă
5 December 2023
9 avantaje pentru vânzător de a semna Contract de Reprezentare Exclusivă
Semnarea unui contract de reprezentare exclusivă pentru vânzarea unui bun imobil oferă vânzătorului mai multă siguranță și beneficii. Iată nouă avantaje pentru un vânzător.